night time cooking

night time cooking

czwartek, 8 listopada 2012

Pieczona makrela z jajem w koszulce i serem Brie

     Już dawno chodziła za mną makrela i jajo w koszulce. Dzisiaj postanowiłem zrealizować moje "zachcianki" i połączyłem to w jednym daniu, a raczej kolacji :) W Polsce makrela kojarzona jest przede wszystkim jako produkt wędzony. Jak mówię komuś, że piekłem makrelę to zazwyczaj ludzie robią wielkie oczy i pytają mnie po co ją piekę przecież jest już uwędzona...Żeby rozwiać wszelkie wątpliwości - NIE! NIE JEST TO RYBA DROGA i można ją kupić w większości sklepów z rybami. Ja osobiście kupiłem w Makro i za 5 dosyć sporych sztuk zapłaciłem 19,60 pln więc sądzę, że jak na rybę to nie dużo. Dodam tylko, że wg mnie jedna ryba na osobę wystarczy na porządny obiad. Przepis poniżej.



Potrzebne produkty - na 1 porcję:

- 1 jajo
- makrela świeża - 1 filet
- 2 liście sałaty
- kawałek sera Brie
- słonecznik
- sezam
- oliwa z oliwek
- zioła prowansalskie
- sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Zagotowujemy wodę w garnku z odrobiną octu (około 1 łyżeczka na garnek) i soli. Jeżeli nie lubisz octu nie martw się gdyż ocet ma za zadanie tylko pomóc ściąć się białku i nie pozostawia swojego smaku w samym jaju - oczywiście jeżeli nie dolejesz do wody całej butelki octu :) Po zagotowaniu się wody widelcem lub łyżką zamieszaj ją tak, aby powstał mały wir i wbij wcześniej umyte jajo. Dzięki zamieszaniu wody powstanie welon z białka i jajo nie przyklei się do dna lub ścianek garnka. Musisz obserwować żółtko i wyciągnąć je w momencie kiedy będzie Ci najbardziej odpowiadało - wszystko zależy od tego czy lubisz jajo ugotowane na miękko, półtwardo lub na twardo. Międzyczasie możesz przyprawić filet ze świeżej makreli solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi i wstawić do piekarnika. Nie polewaj ryby olejem gdyż makrela sama w sobie zawiera dużo naturalnego oleju i tłuszczu. Po upieczeniu podziel filet na mniejsze kawałki.

Na talerzu ułóż liście sałaty. Na nich połóż jeden kawałek pieczonej makreli, a następnie jajo w koszulce. Chodzi o to żeby po rozcięciu jaja żółtko mogło oblać rybę ułożoną pod nim. Dodaj pozostałe kawałki ryby i na samej górze połóż kawałek sera Brie. Wszystko posyp odrobiną posiekanego szczypiorku, sezamem i słonecznikiem. Na koniec całość oblej kilkoma kroplami oliwy. Ja osobiście dodałem jeszcze odrobinę posiekanego chilli, ale jeżeli nie lubisz chilli to nie dodawaj :)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz