night time cooking

night time cooking

poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Śledź w jogurtowym sosie musztardowo-miodowym z sezamem.

       Tak, tak! Wiem! Mieliśmy święta i ogólnie wielkie góry jedzenia...Ale przez całe święta miałem MEGA ochotę na to coś :) A mianowicie śledź w jogurtowym sosie musztardowo-miodowym. Trochę ukrywałem ten fakt przed Koleżanką Małżonką bo nie chciałem żeby myślała, że świąteczne jedzenie mi nie smakuje. Niestety chęć na śledzia z miodem i musztardą wygrała :) Przepis poniżej.


Potrzebne produkty:

- 4 filety ze śledzia - matiasy
- 100 gr jogurtu naturalnego 
- 1/2 czerwonej cebuli
- 2 łyżeczki musztardy francuskiej 
- 3 łyżeczki miodu
- sól, pieprz
- zioła prowansalskie 
- odrobina koperku
- odrobina sezamu lub słonecznika

Sposób przygotowania:

Sos

Jogurt naturalny wlej do miseczki. Dodaj 2 łyżeczki musztardy francuskiej oraz 3 łyżeczki miodu. Dokładnie wymieszaj aż miód się rozpuści. Posmakuj - jeżeli trzeba dodaj więcej miodu lub musztardy. Następnie dodaj posiekaną czerwoną cebulę oraz odrobinę posiekanego koperku. Dopraw solą i pieprzem, dodaj zioła prowansalskie i jeszcze raz dokładnie wymieszaj. 

Filet 

Jeżeli chcesz żeby był trochę mniej słony to możesz pomoczyć go w zimnej wodzie - ja nie moczyłem. Pokrój filet na kawałki o szerokości około 1 cm.

Śledzie układamy na talerzu, polewamy sosem oraz posypujemy odrobiną sezamy lub słonecznika.

Szybko i bardzo smacznie :) 

Smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz