night time cooking

night time cooking

środa, 18 września 2013

Byłem w niebie - Fusion Gusto i Ogrodnictwo Lawenda - poczuj smak zapachu.

    W poszukiwaniu lawendy do mojego deseru postanowiłem posiłkować się internetem. No i znalazłem. Gdańsk, ul. Żuławska 53. Zapamiętajcie ten adres bo to jest adres do nieba! 


Po przekroczeniu bramy wkracza się w świat zapachów tak intensywnych, że aż chce się głęboko oddychać. Człowiek zaczyna zachowywać się jak pies tropiący. W powietrzu czujesz szałwię i automatycznie zaczynasz jej szukać. Niesamowite miejsce. Zaskoczyło mnie pytanie właścicielki - " do czego Pan potrzebuje tą lawendę?". Wytłumaczyłem, że chodzi o deser i ewentualnie dekorację. Myślałem, że Pani się zdziwi, ale Pani zamiast zrobić dziwną minę zapytała: "czy potrzebuje Pan świeżą lawendę, czy suszoną. Fioletową czy może białą". Z miękkimi od radości nogami poprosiłem o świeżą fioletową z odrobiną białej. Pomyślałem, że zapytam jeszcze o kwiaty jadalne. A nóż widelec może znajdą się jakieś? W odpowiedzi usłyszałem: "A skąd to pytanie?" Trochę mnie to zbiło z tropu. No i zaczęliśmy rozmawiać. Powiedziałem, że szukam świeżych kwiatów jadalnych od dawna, ale nie mogłem ich w trójmieście znaleźć. Okazało się, że Pani właścicielka jest promotorką kwiatów jadalnych w Polsce...Współpracuje z Pascalem i wieloma innymi kucharzami i restauracjami...Po tym nastąpiła "pozytywna załamka", gdyż okazało się, że takie znakomite miejsce mam pod nosem i o tym nie wiedziałem. Oczywiście po takiej rozmowie nie mogłem już sobie odmówić zakupienia pudełka kwiatów na spróbowanie. Kiedy Pani zrywała dla mnie świeże kwiaty, ja usiadłem sobie na ławce i wdychałem powietrze tak głęboko, aby (może) zabrać ze sobą trochę tego zapachu za zapas... Niepotrzebnie się o to martwiłem. Kwiaty, które zakupiłem tak pachniały w samochodzie, że musiałem uchylić okno gdyż zapach był tak intensywny (mimo iż kwiaty zapakowane były w pudełka).




Odnośnie samego miejsca. Część roślin jest hodowana na świeżym powietrzu, a część w szklarniach tunelowych. Wszystkie kwiaty są oczywiście zrywane tylko na zamówienie. Oferta jest podzielona na pory roku z oczywistego powodu. 

Do moich zakupów otrzymałem także folder z aktualną ofertą świeżych ziół, kwiatów jadalnych, kiełków i sałat z pięknymi zdjęciami i cenami.





Jeszcze jednym objawem profesjonalizmu są opakowania w jakie pakowane są kwiaty. Szczelne, plastikowe pudełka z reklamą firmy. Estetyczne, czyste i wygodne. 



Więcej informacji znajdziecie na stronie internetowej :

http://www.ziola-lawenda.pl/
http://www.fusiongusto.pl/

Serdecznie polecam to miejsce!


2 komentarze:

  1. Szukałam takiego miejsca od dawna. Całe szczęście że jestem z Pomorza :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń