night time cooking

night time cooking

sobota, 12 kwietnia 2014

Sałatka ziemniaczana z koprem włoskim, oliwkami, całą masą ziół i jogurtu naturalnego.

    Czasami tak bywa, że mamy na coś bardzo ochotę. Ja właśnie miałem taki dzień. Może dlatego, że przez przypadek zobaczyłem w sklepie ziemniaki sałatkowe. No i zaczęło się kombinowanie. Podczas zakupów upolowałem jeszcze koper włoski i już wiedziałem, co będę jadł na kolację! W domu szybki rzut oka na to, co mam w lodówce i zabieram się do pracy. 


Potrzebne produkty - na jedną dużą miskę sałatki:

- 1 kg ziemniaków sałatkowych
- 0,5 l jogurtu naturalnego 
- 1 łyżka stołowa majonezu 
- 2 łyżki stołowe sosu sojowego 
- 1 łyżeczka chrzanu
- 1 łyżka stołowa ketchupu 
- odrobina chilli (opcjonalnie )
- koperek
- zioła prowansalskie lub kombinacja świeżych ziół, jakie posiadasz
- garść pestek słonecznika 
- 1 średnia czerwona cebula
- garść oliwek - jakie masz
- jeden ząbek czosnku
- 1 koper włoski (fenkuł)
- sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Ziemniaki dokładnie myjemy i gotujemy w całości ze skórką. Podczas gdy ziemniaki się gotują, możemy się zająć sosem. Weź duży garnek, taki żeby wszystko się w nim zmieściło i żeby można było swobodnie wszystko wymieszać. Do garnka wlej jogurt naturalny i dodaj reszte składników, czyli majonez, sos sojowy, chrzan, ketchup, odrobinę chilli, koperek, zioła, słonecznik, drobno posiekaną czerwoną cebulę, oliwki, posiekany czosnek. Dokładnie wymieszaj i dopraw do smaku solą i pieprzem. 

Ziemniaki po ugotowaniu ostudź. Następnie wkrój je do wcześniej przygotowanego sosu. Ziemniaki pokrój w dość duże kawałki, tak żeby po wchłonięciu części sosu nie zrobiła się z nich papka. Jeżeli ziemniaki są małe, przekrój je na pół lub zostaw całe. Dokładnie wszystko wymieszaj. Dopraw jeszcze raz, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Na sam koniec dodaj rozdrobniony koper włoski. Uwaga! Koper włoski ma lekko anyżowy posmak.


 Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz